onsdag 1 februari 2012

Mellanmål ibland.

När man råkat gjort mat med lite för lite fett i så börjar magen kurra lite tidigare än tänkt. Då har jag alltid keso, finncrisp och en burk med makrill i tomatsås på jobbet, ifall magen kurrar mellan måltiderna. Jag jobbar långa pass på mitt jobb. (7-22, 3 gånger i veckan. Världens bästa schema!). Så jag har både frukost, lunch och middag med mej hit. Idag hade jag med mej en avokado oxå. För vi skulle iväg på en utflykt. Lunchen va tänkt lite senare än vad jag är van vid. Dock kom vi hem i tid och jag hoppade över avokadon och åt min lunch som bestod av blomkålsris och Korvstroganoff. Den va jätte starkt kryddad. Inte så fet, så min mage började kurra igen efter 3 timmar. Då fixade jag 2 finncrisp med keso och avokado på! Jätte gott som mellanmål. Nu står jag mej väl lite längre tills middagen som jag brukar äta här vid 18. Men jag får väl skjuta på den en timma. En kopp vaniljte till finncrispen med en skvätt grädde har gått och blivit en av mina favoritdrycker.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar