torsdag 2 februari 2012

Proteinpulver.

Jag dricker ju alltid proteinpulver efter att jag tränat. Nu har jag kollat upp vilken som passar bäst om man käkar efter LCHF.

Och Whey - 100 vann. Den har endast 1 g kolhydrat per 100 g. Den innehöll mest fett av alla och minst kcal. Högt protein oxå. 86 g per 100 g. Ett minus att den bara finns i smakerna vanilj, choklad och jordgubb. Ja och naturell. Jag har haft både chokladen och vaniljen. Just nu kör jag med ett pulver ifrån body science, smakar päronsplit. De har andra goda blandningar som choklad och mint. One whey från fitnessguru har smaker som jordgubb & vit choklad, choklad & hasselnötter, vanilj & björnbär. Hur gott? Men de innehåller på tok för mycket kolhydrater. Jag försöker äta under 20 g kolhydrater om dagen. Och då vill man ju inte lägga alla sina kolisar på ett proteinpulver.

Så whey - 100 ifrån star nutrition får bli mitt nästa pulver, när päronspliten e slut. Och snart e den det.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar