tisdag 21 februari 2012

En liten paus.

Som ni märkt så har jag inte bloggat på några dagar. Jag åkte på influensan i lördags och ligger fortfarande helt utslagen på soffan. Jag har knappt ätit något under de dagarna och då inte haft något att blogga. Ingen kraft heller för den delen.

Idag orkade jag mej iväg och köpa frukt och bär, keso och fil. Frukt är ju inte det optimala om man följer LCHF, men här kommer förklaringen:

1 ). Jag orkar inte äta något varmt. Jag får inte i mej några vitaminer. Så då va frukt det enda jag kunde tänka mej att käka. Jag har inte ätit frukt på ett halvår och ni kan ju då bara ana vad god en banan var! Har dock bara fått i mej en banan och några jordgubbar av fruktfatet.

2 ). Om man äter lchf av annan anledning än viktminskning så gör det inget om man äter en liten frukt i bland.

3 ). Jag åker till Thailand (wiiieee) på söndag. Och lchf:en stannar hemma. Så det kan ju vara bra att "vänja" magen vid lite mer kolhydrater än vad min kropp är van vid nu.

Som ni kanske förstår så kommer jag inte blogga från Thailand. Men jag ska försöka hålla ögonen öppna för er som orkar motstå färsk ananas och melon och nudlar och goa fruktdrinkar, och köra lchf även där. Vad Thailand har att erbjuda oss LCHF:are.

Vi hörs när jag är hemma igen! Om 3 veckor! :-)
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar